تاريخ :  شنبه بیست و دوم آبان ۱۳۹۵
نويسنده :  وکیل حقوقی

مشاوره حقوقی در مورد عدم استرداد ودیعه اجاره توسط صاحبخانه به بهانه های مختلف

سوال

سلام
مستأجر بوده ام و الان تخلیه کرده ام. مالک مبلغی از پول رهن بنده را ابتدا به دلیل عدم تسویه قبوض مصرفی نگه داشته است. اکنون بعد از تسویه قبوض ادعای خسارت به منزل می کند و حاضر نیست مبلغ مزبور را به بنده بپردازد. در ضمن بنده نیز اظهارنامه ای به ایشان ارسال کرده ام و وصول نیز شده است. با این وجود حاضر به پرداخت پول بنده نیست. دو سوال داشتم: 1- چنانچه به اظهارنامه پاسخ ندهد باید چه اقدامی کنم؟ البته شایان ذکر است که در اظهارنامه قید کرده ام که ده روز از ابلاغ اظهارنامه فرصت اقدام دارد. 2- ادعای خسارت و اثبات آن از چه طریقی انجام می گیرد؟ موفق باشید.

پاسخ وکیل


بعد از انقضای مهلت مقرر در اظهارنامه، شما می بایست نسبت به مطالبه مبلغ باقی مانده از ودیعه به علاوه خسارت تاخیر در پرداخت آن و هزینه های دادرسی علیه موجر اقدام به تقدیم دادخواست مطالبه ودیعه اجاره نمایید ، زیرا موجر بدون توافق با مستاجر حق ندارد به عناوین مختلف خود اقدام به نگه داشتن مبلغ ودیعه نماید.
درصورتی که موجر ادعای وارد شدن خسارت به موردِ اجاره را داشته باشد، می بایست ابتدا مبلغ ودیعه را به صندوق دادگستری واریز نماید و سپس با تقدیم دادخواست تامین دلیل  و اخذ نظر کارشناس دادگستری ،  در مورد خسارات وارده به ملک اقدام به طرح دعوای مطالبه خسارت علیه مستاجر بنماید.

در صورت داشتن سوالات حقوقی بیشتر و یا نیاز به  اخذ  مشاوره حقوقی رایگان   اینجا    کلیک کنید  یا  با شماره 66122713 021  تماس بگیرید .



:: موضوعات مرتبط: مشاوره حقوقی با وکیل، مشاوره حقوقی در مورد نحوه تنظیم قرارداد، مشاوره حقوقی در مورد موجر و مستاجر، مطالب و اخبار حقوقی، آموزش های حقوقی، مشاوره حقوقی در مورد قرارداد
:: برچسب‌ها: مشاوره با وکیل, مشاوره حقوقی, مشاوره حقوقی با وکیل, عدم استرداد ودیعه اجاره توسط صاحبخانه به بهانه های